FAŠIZAM / Krivi su jer su govorili: Prijetnje smrću efendijama u Bihaću

KATEGORIJA FAŠIZAM

Mi građani živimo u fašističko uređenoj zemlji.

 

“Vehabova braća će ti glavu osjeći pripremi sebi mjesto kraj sina izdajniče.”

“Vehabova braća će ti glavu osjeći a porodicu izbrisati sa ove zemlje tebi je vrijeme otkucano izdajniče”..

Poruke su ovo koje su na svoj mobilni telefon dobili efendije iz Bihaća koji su govorili o problemima u IZ.

Radi se o  efendijama Abidu Veladžiću te Asmiru Fatkiću.

rthtzjtktuk

tghtjhtzkuzkz

Imamov sin je mrtav i činjenica da se neko i tim u prijetnji koristi – zorno svjedoči o zlu koje ju je pisalo. Otac je zbog svega što se sada dešava u Krajini miran jer je, kaže, svjedočio samo istinu, kako vjera i nalaže. Veoma otvoreno je govorio o sukobu sa bihaćkim muftijom, kritikovao njegovo, kako tvrdi, prešutno odobravanje pojave selefizma. Sam muftija je ovo negirao, uzvratio da je na državi da se obračunava sa radikalnim pokretima. To što se Krajinom širi učenje nesvojstveno ovdašnjim ljudima – za njega je nebitno.

A prijetnje su stigle i drugom efendiji.

“Vehabova braća će ti glavu odsjeći, a porodicu izbrisati sa ove zemlje. Tebi je vrijeme otkucano, izdajniče!”

Sve je prijavljeno bihaćkoj policiji, policijskom komesaru, čeka se rezultat istrage.

“U svim tim dešavanjima mi najteže to što mi diraju djecu, jer ako sam šta ja kriv, ja sam svaki dan u gradu, ispucaj u mene, ja se smrti ne bojim, jer ovo je istina. A ne diraj mi djecu”, priča Asmir ef. Fatkić, imam džemata Klokot.

Gradska džamija u Bihaću

Efendija Fatkić progovorio je o progonima iz Islamske zajednice u Bihaću, a otjeran je jer se usudio govoriti o zloupotrebama novca doniranog za izgradnju gradske džamije. Nije ga spasilo ni to što su o istom svjedočili i drugi ljudi iz Medžlisa.

“Ja vam mogu reći slobodno da je gradska džamija samo bila praonica novca. Neko je ogroman novac uzeo na toj gradskoj džamiji. Novac je dolazio, a gdje je završavao… Mi smo uvidom vidjeli da ima četiri-pet otvorenih računa – Beč, Engleska, arapske zemlje, Amerika”, navodi Kasim Kozlić, bivši član Izvršnog odbora Medžlisa IZ Bihać (Pouka i poruka, Gariwo).

“Otprilike negdje po sredini džamije, jedan dio je mog oca, koga mi nasljeđujemo, familija naša čitava, a nas ima petoro djece. Što kaže jedna moja rodica, je l’ to kašika zemlje – moja je, daj mi je. I to samo zato što me nikad niko nije zvao na bilo kakav razgovor”, priča Sulejman Delić.

Bez obzira na ovakva svjedočenja, za bihaćkog muftiju nezadovoljnih nema. Trodnevna upornost i čekanje da nam nešto kaže, rezultirali su negiranjem problema.

U džematima problemi

“Nema nikakvog nereda, sve funkcioniše po pravilima IZ-a”, tvrdi Hasan ef. Makić.

Ima nereda itekako, a ima i nezadovoljstva. Samo što tamo gdje ne govori muftija, govore njegove pristalice. Tako se dogodilo u Kamenici. Džematlije su stavile na papir više od 270 potpisa onih koji žele graditi džamiju u svom kraju. Nije im dozvoljeno. Kada su poslije tri godine čekanja o tome posvjedočili, postali su nepoželjni.

“Uvrijedilo nas je to. Hodža je na nas ljut što mi hoćemo tu džamiju na Kamenici da pravimo, nas oko 300 domaćina, oko 300 kuća. To je njemu krivo. Prošli petak je bio na hutbi, on kaže da smo mi protiv Medžlisa, protiv islama, da mi te neke hadise njegove što je on nared'o – ja mislim da ni on sam ne zna protumačiti”, govori Jusuf Halilagić džematlija iz Kamenice.

Džematlija džemata Kamenica Muslići Ibrahim Tabaković kaže kako je u pitanju razvaljivanje vjere: “Čim on ne da da se gradi džamija, to je razvaljivanje vjere. To je odvraćanje i od džamije.

“Kaže da će IZ uspjeti prevazići ove krize. Sa ovim ljudima, sa samim muftijom i glavnim imamom u Medžlisu, Medžlis ne može prevazići te poteškoće. Jer oni rade greške i onda bi rado s narodom da ispravljaju to. A to ne ide tako. Ne razumijem zašto je reis postavio Makića opet za muftiju, on je znao da 20 godina cijela Krajina nije dobra sa njim i da cijeloj Krajini on ne paše, ne samo Bihaću”, ističe Halilagić.

U Muftijstvu ni nakon ovoga ništa nije sporno. Za Makića, sve funkcioniše po pravilima Islamske zajednice.

Muftija bihaćki student je Saudijske Arabije, studij je završio na fakultetu Usulid din pri Univerzitetu u Rijadu. Zato mu možda nisu strane slike Male Lise, cazinskog naselja, povremenog okupljališta selefija. Dolaze iz Debeljaka, sela kod Cazina. Mesdžid je tamo sagradio Arapin El-Karem. Mještani svjedoče – bio je srce akcije, a onda ostavio svoje dvije žene, djecu i otišao. Mještani tvrde – Ferid Hukić preuzeo je ulogu vođe. Dalje, Velika Kladuša. Sada je mir u lokalnim džamijama, a donedavno ovdje ni tuče nisu bile strane. Sramni kadrovi osvanuli su u javnosti, a muftija i dalje tvrdi – nereda nema.

A dokumenti svjedoče da nije dobro u velikokladuškom Medžlisu u cjelini. Narušeni su međuljudski odnosi, piše. Rijasetu se šalju netačni izvještaji o stanju u Medžlisu, grubo su kršena prava imama i džematlija da biraju i budu birani. Na sceni su prijetnje otkazima sekretaru i imamima. Iz Medžlisa iznose dokumentaciju bez reversa. Čak je i kancelarija Udruženja ilmije pretvorena u garažu. A džematlije su na skupštini svjedočile:

Mi džemati plaćamo svoje imame i niko nema pravo da ih ucjenjuje i prijeti otkazima i oduzimanjem dekreta. Nas moraju predvoditi ljudi sa iskrenijim namjerama i ciljevima (A. Omeragić, član Skupštine)

Smatram da se ovo ponašanje ne smije više dopustiti i da naših 27 džemata moraju ovu sramotu sknuti sa sebe. Mi na čelu Medžlisa hoćemo ljude koje ćemo legalno izabrati, a ne koje nam neko nametne (H. Hušidić, član Skupštine)

“Za sve što se dešava u Krajini mislim da je najviše odgovoran muftija. On samo gleda samo svoj interes i postavlja ljude koji njemu odgovaraju. Većina džematlija u Medžlisu Velika Kladuša više ne podržava muftiju. On u Medžlisu Velika Kladuša trenutno ima ljude svoje koje je postavio i ti dalje igraju igru kako on kaže”, naglašava Mirsad Keserović, džematlija velikokladuškog džemata Trnova.

Za razliku od Kladuše, u džematu Klokot, koji predvodi efendija Fatkić – mir, tišina, povjerenje. Džemat u koji muftija bihaćki ne dolazi poštuje svoju zajednicu.

“Ovo je naša zajednica, naša Islamska zajednica, i niko nas ne može iz te zajednice otpisati ili degradirati kao što su do sada radili. To je kraj svemu tome. Mi funkcionišemo, mi svog imama poštujemo, on poštuje nas, radi svoj posao savršeno dobro, po propisu IZ-a. Ovaj imam u ovome džematu je obučio 55-oro djece koji su završili hatmu, za svog mandata u džematu Klokot. Mi problema nemamo”, poručuje Ahmed Kurić predsjednik odbora džemata Klokot.

Jedini problem je imamska kuća. Traže deložaciju imama Fatkića, njegove supruge i troje djece. Islamska zajednica u Bihaću traži kuću, a advokat Duško Tomić tvrdi – efendija je nakon 19 godina života u ovoj kući stekao pravo održanja. Pri tom kuću nije gradila, kaže, IZ, već mještani Klokota. Apsurda ima još.

“Interesantno je da je efendija Fatkić pogubio sve prethodne procese jer se sudovi proglašavaju nenadležim za njegovo pitanje, valjda smatrajući da je IZ iznad države, iznad naroda, a da se sad sud pojavljuje kao stvarno i mjesno nadležan da odlučuje o kući u kojoj živi sa svoje troje djece i sa svojom suprugom. Interesantno je i to da ista sutkinja koja se proglasila nenadležnom za njegov radni spor sad mu sudi kao nadležna za pitanje kuće u kojoj živi sa svojom porodicom”, ističe Tomić.

‘Atraktivna grobna mjesta’

U samom Bihaću ljudi se bune zbog prodaje zemljišta za ukop u mezarju Harmani. Tvrde da se prednost daje strancima, da su starosjedioci oštećeni, da se ne vodi računa o zaslužnim građanima ovog grada, niti džematlijama u čijem okruženju jeste mezarje. Sve se pretvorilo u biznis, pa ko ima novca – i rezervisat će.

“Ovo je neko uvakufio, ovdje nema prodaje. A znate zašto je došlo do takve prodaje – zato što su vidjeli ljudi da se gore na Humkama plaća 800 maraka ukopnina. I važi vam 5 godina. Nakon 5 godina morate obnoviti ukopninu ili umrijeti”, objašnjava Sejad Hambašić.

Prekopavanje starih mezarluka je poznata praksa, pogotovo u velikim gradovima. Ali procedura se zna. Definirano je da mora proći određeni broj godina da bi se to moglo uraditi, ali i tada uz odobrenje rodbine, uz poštivanje svjetovnih pravila također i uz uslov da nemaju mrtve više gdje kopati. A Bihać ima novo mezarje.

“Kriminala ima oko ukopnih mjesta. Upetljano je i Muftijstvo i IZ i mjesni nadležni efendija Enver Moranjkić i hadžija koji je prije dva-tri mjeseca umro. Ali drugi lupaju, drugi kopaju, drugi to rade i dalje nisu procesuirani”, tvrdi Irfan Saltaga.

Medžlis je uz samo mezarje Harmani. A tamo je i predsjednik Enver ef. Moranjkić. On nije spreman govoriti, iako ljudi očekuju odgovore. Tvrde da su mezarluci njihovih predaka oskrnavljeni i da su kao rodbina umrlih trebali biti upoznati s planovima.

Mudrijih, očito, fali vrhu bihaćkog muftijstva. Da je više reda, ne bi i sada kružile priče o 100.000 maraka koje su nestale iz Medžlisa IZ-a u Bužimu, poznatijeg kao bužimska Bijela kuća. Ne bi samo za to odgovarao jedan, sami bi se potrudili da počiste svoje redove, jer do danas se ne zna ko je sve u tom lancu bio. Da je više odgovornosti, do najsitnijih detalja bi bilo provjereno da li je uistinu sav novac doniran za gradsku džamiju u Bihaću i utrošen u njenu izgradnju. Da je više autoriteta, ne bi bile dozvoljene svađe u Kladuši, podjele u Cazinu, selefijski mesdžidi kojekuda, muftija bi se odlučio hoće li koristiti svoju kuću ili vakufski stan. Da je više sabura, bila bi pružena ruka mira svim vjernicima, a svađe postale prošlost. Uostalom, kako vjera i uči.

Više pogledajte u VIDEO kojeg donosimo od 4:50-17:45

federalna.ba

______________________________________________________________________________

Mi Bosanski građani sa svojom temeljnom autohtonom i historijskom, kulturološkom odrednicom, jedno smo, i jedina nacija Bosanska a ne tri kako nas na fašistički način dijele, obmanjuju, razaraju tkivo Bosanskog identiteta i sistematski organizirano kroz stvorene entitete i njihove institucije klerofašizama, šovinizma i neonacizma u čijem značenju su opisana najstravičnija poglavlja antisemitizma, ksenofobija, homofobija, rasizam, nacionalizam, etatizam, militarizam, i još na to nas sve sistemski kroz depotizam, organizirano pljačkaju, raseljavaju i uništavaju.

_____________________________________________________________________________

LjutaKrajina.NET

 

Povezano iz kategorije

Error: No articles to display

Općine Unsko-sanskog kantona

                 

Android App za LjutaKrajina.net